30. okt 2006

Nu tsjort paberii pažaalusta!

Nii lolli juttu pole ma enam ammu lugenud!

Tähendab, et muud religioonid on nii... muuseas, aga kristlus on asi iseeneses? Maailmapilti avardada ei ole vaja, vaja on lihtsalt piibliga pähe lajatada? Tuua näiteks USA kui kristlik ja demokraatlik riik??? WTF???

Miks usku ei sallita? Võib-olla sellepärast, et inimestel on hirm “ajupesu” ees. Kui inimene kuuleb sõna “kristlus”, siis tihtilugu kaasneb sellega pisut ettevaatlik ja skeptiline reaktsioon. Selle on arvatavasti põhjustanud sektid ja usulahud. Need, kes ei tea kristlusest suurt midagi, liigitavad selle samasse lahtrisse teiste usunditega.

Selle peale on raske midagi öelda. Miks usku ei sallita? Sallitakse, kui seda ei tulda suhu ja silma toppima. Täpselt nii, nagu on muude asjadega (igasugu paraadid, mälestuspäevad ja muu). Mihuke pateetiline ing. Ei sallita! Vaeseke! Ja mida erilist on siis kristluses, et seda teiste usunditega sarnaseks pidada ei tohi???

Kümme käsku on head asjad küll, aga väide, otsekui muudaks nende järgi elamine maailma paremaks... Mõne inimese võib-olla, aga minu arvates on ajalugu näidanud, et enamus inimesi ei pea neid käske mikski. Usk ei loe midagi, usu nimel on kristlased niisamasuguseid võikusi korda saatnud kui moslemid, nn. paganad või mõni muu.

Kristlaste eesmärk ei ole mitte kellelegi usku pähe määrida, vaid anda edasi Jeesuse Kristuse sõnum: et kõik kes soovivad oma elud temale anda, saaksid seda teha.

See, kui juba algklassides hakatakse lastele "seda ainuõiget" usku sisse süstima, on pähemäärimine. Ma jään endiselt selle juurde, et koolides peaks olema religiooni-, mitte usuõpetus, sest ma ei usu elu sees, et ainuüksi kristluse õpeamisel mõni teoloogist õpetaja jätab kasutamata võimaluse lambukesi juurde meelitada. Jamajutt, et kogu sellise materjali õppimiseks vaid paar-kolm tundi kulub. Lisaks olen sügavalt veendunud, et see õpe peab algama alles gümnaasiumis, sest väike laps ei suuda kainelt ja ratsionaalselt arutleda, seitsmeteistkõmneaastane aga juba suudab. Ja selles vanuses on iga inimese oma vaba valik, mis usku ja kas üldse ta eelistab. Sest uskumine on sügavalt isiklik asi, selleni peab inimene jõudma läbi oma valikute, mitte aga ajuloputuse teel.

Siinjuures toonitan, et tegu on puhtalt minu isikliku arvamusega, mis ei pretendeeri Püha Tõe staatusele. Aga - oma bloog, räägin, mis tahan, ja jauran, kui tahan. Basta!

P.S. Pealegi pärineb sõna "demokraatia" minu teada Antiik-Kreekast, mitte piiblist, nagu kirjatüki auväärt autor näikse arvavat.

2 kommentaari:

ematehnik ütles ...

olen sinuga täiesti nõus!
WTF!!!

oravake ütles ...

Vähemalt keegigi minuga nõus. :)