4. mai 2006

Jääge normaalseks!

No tõesti. Kuuekümne kolme aastane tulevane ema??? See ei ole loomulik, see on ebanormaalne. Ja mul sest kama, et tegu on lastepsühholoogiga. Minu kogetu kohaselt on enamikul psühholoogidel endal suuri probleeme. M.O.T.T.

Te võite mulle rääkida, mida tahate, aga sellise asja puhul tuleb isegi minu mõistmis- ja empaatiavõimele piir ette. Minu arvates on see isekus. Ma saan aru, kui seda teeb noor naine, kes tõepoolest lapsi ei saa, aga nii... Vabandage, kuid minu verdikt on "Lolliks läinud".

See on nüüd natuke iseendale vastu rääkimine (vt arvamus noore naise kohta), aga tegelikult pean ma niisugust asja (ka kloonimist, geenimutatsioone ja muud) natuke nagu selliste asjade surkimiseks, millest midagi head ei saa tulla. Aga noh, ilmselt olen ma liiga palju Stephen Kingi lugenud. Väidetav abi haiguste vastu on väga hea asi, aga väike kahtlus jääb ometi kuklasse - kas see ikka on õige asi.

Lisa: See tähendab, ma ei pea halvaks kunstlikku viljastamist, üldse mitte. See sattus nimekirja täiesti valesti. Aga et inimene ennast on hakanud jumalaks pidama ja see, et igast vanad naised ka emadeks tehakse - see ei kõlba küll kuhugi.

4 kommentaari:

hiiutar ütles ...

Miks on vana naine halvem ema kui noor naine?

oravake ütles ...

Ma ei räägi sellest, kas vana naine emana on hea või halb. Ma räägin sellest, et selline asi ei ole loomulik. Kui oleks, siis ei peaks kuuekümneaastased kunstlikku viljastamist kasutama. Seda esiteks. Teiseks - üsna suur tõenäosus on, et nii vana ema oma lapse täiskasvanuikka jõudmist ei näe. Emana tahaksin siiski olla oma lapse kõrval (nii otseses kui kaudses mõttes) võimalikult kaua. Kolmandaks - kuigi asi muutub üha trendikamaks, katsu panna end lapse seisukohale, kelle ema on lasteaia-/klassikaaslaste omast kordi vanem ja kes peab pidevalt selgitama, et tegemist on tema vanema(te), mitte vana- või vanavanavanema(te)ga. Neljandaks - see on minu arvamus ja mul on sellele ka õigus. Sinul on õigus oma arvamusele. Kogu lugu.

Anu ütles ...

vana naine võib edukalt vanaema olla, või siis lapsehoidja. ja pole sugugi halvem. vana naine emaks... mina küll ei sooviks. ja kui vana on vana? emaks saamise koha pealt mingi 50-tuuris vist. isiklik piir läheb 40 pealt.

oravake ütles ...

Loodus on selle piiri paika pannud - kellel varem, kellel hiljem. On naisi, kes veel alla viiekümneselt võimelised ise lapsi saama. Minu jaoks jookseb piir sealtmaalt, kui emakssaamise võime kaob. Isiklikult leian küll, et siis pole vahet. Aga kõik muu on ebaloomulik ja puhas isekus.

NB! Tegemist minu isikliku arvamusega. Võimalikke pretensioone ei rahulda. Oma bloog, oma luba. Ei kutsu üles tapma ja taga kiusama - ja see on kõige olulisem.

*on tegelt ikkagi ilgelt viletsa ja õela iseloomuga tüüp, kui nüüd hoolega järele mõelda*

Ja und?