4. dets 2006

Istun siin praegu...

...ja kuulan oma sünnipäevakinki - Katrin Mandeli ja Lauri Saatpalu plaati "Ei kunagi". Olen küll alles kolmanda laulu juures, aga see plaat tundub samamoodi minu hinge järele olevat nagu "Sa oled hea". Pealegi on siin kaks minu vääramatut lemmikut: Naissoo "Neil päevil..." ja Vainude "Ei kunagi". Eriti see viimane - mõtlik-valus ja ilus armastuslaul.

Ei kunagi, ei iial keegi
või asendada mulle sind
ja kuigi aastad kustutavad leegi,
su samme kaja
kõikjal saadab mind...

Erika Vain/Evald Vain, "Ei kunagi"

Täna oli üle tüki aja see hommik, kui mina jõmmi lasteaeda viisin, ja seega istusin järjekordselt Wayne'sis ning tegin aega parajaks. Ma olen seda juba sada korda kirjutanud, aga ikka: mulle meeldib seal kohvi rüübata ja oma jaoks olla ning muusikat kuulata. Praegune lauluvalik on seal ju teadagi, milline, aga ometi sihuke rahulik - ei mingit tingelt-tangelt, vaid Frank Sinatra, Nat King Cole ja süle und seljaga teisi nende kaasaegseid.

Ma ei tea, miks, aga minul seostub jõuluaeg just Meerikamaa kolme-nelja-viiekümnendatest pärit ilusa, rahuliku jõulumuusikaga. Ja imevanade kuuseehetega, mis maal veel alles on, kuigi sealseist vanim on alles oma viiekümne seitsmendat aastat alustav väike läbipaistvast klaasist papagoi, värviline ja murdunud sabaotsaga.

Ja lumega, mida ei ole.

Ja Tsaikovski "Pähklipurejaga". Kahjuks ei ole ma CD-na leidnud täisvarianti, vaid ainult üksikute osade kogumiku. Vinüülina on see mul täielikult olemas, aga mängida pole seda enam millegagi.

Huvitav, kas vinüülist mingi valemiga CD-d ei annaks teha? Loogika ütleb küll, et oleks nagu võimalik. Sest mu vanas kogus on ikka plaate, mida ma asendada ei ole suutnudki. Üks neist on toosama "Pähklipureja" duubelplaat, ja siis veel lätlaste segakoori "Ave sol" kogumik erinevate autorite "Ave Mariadest". Ja üks tangode kogumik. Jah, neid viimaseid on ka CD-dena nähtud, aga *niuks* see pole see. Minu isiklik kiiks, et ma tahan ühele plaadile just neidsamu tangosid, mis sellel vinüülil. Mis teha.

Kommentaare ei ole: